Maandag 16-02-2015 - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van RadboudenElvira - WaarBenJij.nu Maandag 16-02-2015 - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van RadboudenElvira - WaarBenJij.nu

Maandag 16-02-2015

16 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

Om 06.30 ging al onze wekker, want we moesten ons om 07.15 melden bij de ferry check-in. Nadat we waren ingecheckt en inde rij stonden te wachten hebben we lekker even ontbeten, super handig zo’n camper. Om 08.00 waren we aan boord en om 08.30 staken we van wal. De tocht duurde zo’n vier uur. Onderweg hadden we niet echt super mooi weer, maar het was droog. Onderweg hebben we nog een paar dolfijnen gezien. Maar helaas konden we er geen foto’s van maken, het ging zo snel.
Aangekomen in Picton, hebben we het plaatsje nog even bezocht en toen zijn we door gereden naar Blenheim waar we in eerste instantie zouden blijven overnachten, deze plaatsen liggen in de Marlborough sounds, dit gebied is erg bekend om zijn wijnstreek. Veel bekende wijnhuizen zijn we gepasseerd o.a.: het wijnhuis van pernod ricard, helaas waren ze gesloten, dus konden we niet even langs. Ondanks dat het Het plukseizoen is, hebben we bijna niemand zien plukken, misschien omdat het maandag is, of omdat iedereen nog een kater heeft van de wijnfeesten van afgelopen weekend. Blenheim zelf vonden wij niet zo heel bijzonder, we hebben er getankt en we hebben wat boodschappen gehaald en hebben besloten om toch nog maar door te rijden naar Kaikoura en om dan daar een camping op te zoeken. Het was echt een schitterende tocht. We hebben veel gezien, van wijnranken tot woestijnachtige bergen en schitterende koraal witte stranden met heldere blauw water. We kwamen langs plekken waar de zeehonden lekker lagen te zonnen en we hebben ook nog pinguïns gezien, echt heel apart!!! Net voorbij Kaikoura hebben we een super mooie camping bij het strand gevonden. We hoeven alleen de weg maar over te steken en we staan op het strand. We hebben het maar weer erg getroffen. Alleen het Internet is erg slecht te verkrijgen hier, maar dat maakt ons niet zoveel uit. Het enige is dat ik niet elke dag onze blog met foto’s kan plaatsen. Maar ik schrijf ze wel elke dag. Hopelijk hebben we morgen in Christcurch meer geluk met het internet.