Zondag 15-02-2015 - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van RadboudenElvira - WaarBenJij.nu Zondag 15-02-2015 - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van RadboudenElvira - WaarBenJij.nu

Zondag 15-02-2015

15 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Wellington

Omdat we gisteren heel vroeg in bed lagen, waren er deze morgen ook vroeg wakker. Dat was maar goed ook, want we hadden weer een hele rit voor de boeg. Vandaag gaan we naar Wellington. Om 09.00 zaten we fris en fruitig, ontbeten, getankt en met een coffee to go weer in de camper om van Whakapapa naar Wellington te rijden. Een route schitterende route van 331,7 km, waar we 6 uur over hebben gedaan. We hebben de nodige en mooie stops gehad onderweg. Een keer bij een waterval, bij het plaatsje Bulls (echt een heel klein plaatsje, maar super touristisch) en naar een strand in ‘the middle of nowhere’ hier hebben we heerlijk de camper op het strand gezet en lekker geluncht. Rond 15.00 waren we in Wellington en hebben een beetje rond gereden, gelijk hebben we de plek van waar de ferry op maandag voor ons zou vertrekken opgezocht. daarna zijn we naar de camperplek gereden. Dit was deze nacht niet op een camping, maar op een speciale camper parkeerplaats aan het water midden in de stad, met alle voorzieningen die je nodig hebt. Echt super geregeld en op 5 minuten van de ferry af.
Na alles op de plek te hebben gezet, vonden we het wel tijd worden voor een biertje. Julie en Rob (vrienden uit Nederland, maar Julie is Nieuw Zeelandse) hadden ons tips en advies gegeven en een van die tips was Mac’s Brewery, aan de haven in Wellington. Dit is een gezellige pub, waar het bier zelf nog gebrouwen wordt. Voordat we een biertje gingen bestellen kregen we eerst een proeverij, zodat we wisten van welk biertje we wel een glas wilden bestellen. Na een keuze te hebben gemaakt, namen we lekker plaats en genoten we van het bier, wedges met gesmolten kaas en bacon en het schitterende uitzicht.
Na even heerlijk te hebben genoten, hebben we de city van wellington nog even bezocht, maar omdat het zondag was waren de winkels dicht. Dit had twee voordelen: we konden geen geld uitgeven en het was heerlijk rustig, zodat we wel veel konden zien. Na deze citytrip zijn we aan de haven uiteten geweest bij een super goede Italiaan en na een volle maag zijn we moe en voldaan naar de camper gegaan, waar we heerlijk de binnenkant van onze ogen hebben bewonderd…….