Woensdag 04-03-2015 - Reisverslag uit Whangarei, Nieuw Zeeland van RadboudenElvira - WaarBenJij.nu Woensdag 04-03-2015 - Reisverslag uit Whangarei, Nieuw Zeeland van RadboudenElvira - WaarBenJij.nu

Woensdag 04-03-2015

04 Maart 2015 | Nieuw Zeeland, Whangarei

Vandaag zouden we weer terug gaan naar Auckland. De planning is om in de avond aan te komen. Onderweg is er nog genoeg te zien, dus we zijn optijd vertrokken. We zijn van Russell langs de kust richting Whangarei gereden. Wederom een mooie route met diversiteit aan landschappen. Onderweg kwamen we een art gallery tegen en we hadden als tip gekregen om hier koffie te gaan drinken. En aangezien we wel toe waren aan een kopje koffie en een plaspauze, besloten we om hier te stoppen. Het weggetje en het gebouw gaf ons in eertse instantie het idee om door te rijden. Maar toen we eenmaal binnen waren zagen we echt mooie schilderijen, beeld- en wanddecoraties en het café had echt een waanzinnig uitzicht.
Na een leuke break gingen we weer verder, we vervolgde de route naar Whangarei, daar hebben we nog mooie waterval bezocht en een wandeling gemaakt. En na de nodige beweging zijn we door gereden naar Waipu. Daar hebben ze grotten waar je zo in kan, en daar kon je glowworms (lichtgevende beestjes op het palfon) bewonderen, echt super leuk om te zien. Het is net een sterrenhemel in een grot. Na dit mooie natuurwonder te hebben aanschouwd en een mooie route te hebben gereden, waren we rond 19.00 weer in Paptoetoe. Daar had Natasja al heerlijk gekookt, dus we konden zo aanschuiven! Na het eten en gezellig te hebben bij gekletst, zijn we weer lekker in ons campertje gaan liggen voor een goede nachtrust. (We zijn wel weer toe aan ons eigen bed!)