Dinsdag 24-02-2015 - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van RadboudenElvira - WaarBenJij.nu Dinsdag 24-02-2015 - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van RadboudenElvira - WaarBenJij.nu

Dinsdag 24-02-2015

24 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Picton

Om 08.15 schok ik wakker en ik dacht dat we ons verslapen hadden, gelukkig was dit niet zo en kon ik nog even rustig wakker worden. We hadden vandaag op het programma staan om een prachtig klein tropisch strandje aan te doen, wat we als tip hadden gekregen van Erik en Esther, en we gaan om 19.00 met de ferry terug naar het Noorder eiland. Dus na het ontbijt zijn we onze trip voor vandaag gestart. Na een klein half uurtje, wat uiteindelijk een uur werd door wegwerkzaamheden, kwamen we aan op het parkeerplaatsje voor de ‘Split Apple Beach’. We moesten eerst een kwartier door een soort van jungle lopen en kwamen toen uit op een schitterend strandje van ca. 1 km lang wat in een maanvorm liep en in het midden lag een rots dat op een gespleten appel leek, vandaar die naam.
We hebben hier even heerlijk met de voeten in het water gestaan en zagen allemaal mooie zeedieren voorbij komen. We hebben een zeester gezien en wandelende schelpen. De mosselen en oesters groeide op de kleine rotsen in het ondiepe water. Het was erg indrukwekkend om hier te zijn. Na een wandeling op het strand gingen we weer terug door de jungle naar de camper. Daar gingen we weer verder, want we hadden nog 2,5 uur rijden voor de boeg. En we willen de ferry niet missen.
Het begint bijna saai te worden in de blog, maar het was wederom een super mooie rit. Vooral het laatste stuk, toen reden we op de Queen Charlotte Road. Dit is een kleine bergweg door de fjorden van de ‘Marlborough Sound’. We lagen goed op schema, dus zijn we nog een aantal keer gestopt om foto’s te nemen en om te genieten van de schitterende natuur. Om 15.30 bereikte we Picton en om 17.30 konden we pas inchecken. Maar we hebben even heerlijk gechillt in de camper en we hebben lekker even avond eten gekookt en toen we het eten op hadden, was het 17.30. Om 18.45 konden we aan boord en nu ben ik de blog aan het bij werken. Radboud heeft mooie foto’s gemaakt en gefilmd op het dek van de ferry en heeft nu een paar dolfijnen gezien.
We hopen rond 22.45 aan te komen in Wellington en de camping in Upper hutt is al besproken.
Dan kunnen we heerlijk douchen en weer lekker gaan slapen, want morgen staat er weer een prachtige rit op ons schema……

• 26 Februari 2015 - 10:45

Julie:

Yes! :D Queen Charlotte Sound Drive. GORGEOUS! So glad you enjoyed it.

• 26 Februari 2015 - 15:14

Klaas En Liesbeth:

Ben blij dat we weer iets van jullie hoorden.

Leuk die verslagen, en ik denk dat we toch nog eens naar het zuidereiland moeten.