Woensdag 11-02-2015 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van RadboudenElvira - WaarBenJij.nu Woensdag 11-02-2015 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van RadboudenElvira - WaarBenJij.nu

Woensdag 11-02-2015

11 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland

Nadat wij de ochtend tijd hadden besteed aan de camper, omdat er een aantal dingen het niet deden, moesten we toch terug naar het camper verhuurbedrijf. Want de koelkast deed het niet naar behoren en we willen niet met een kapotte koelkast op reis gaan. Ook was er geen gebruiksaanwijzing aanwezig zodat we van een aantal dingen niet wisten hoe we het moesten gebruiken. Maar dit alles mocht de pret niet drukken, het werd allemaal opgelost en we hadden nog tijd over om de dag ook nog leuk te besteden.
We reden met z’n vieren, Charlotte, Michel, Radboud en ik naar het plaatsje Mercer, dit ligt richting Hamilton, hier hebben ze een klein Hollands winkeltje waar de Hollandse Nieuw Zeelander typische Nederlandse producten kunnen kopen. Zelfs Nederlandse kaas. Deze kazen worden plaatselijk gemaakt door een Nederlander die ooit naar Nieuw Zeeland is geëmigreerd, en besloten heeft om hier typische gouda kazen te maken en te verkopen. Erg leuk om te zien en te proeven. Uiteraard hebben we ook een stukje meegenomen 
We hebben in dit kleine, bijna uitgestorven, plaatsje ook nog geluncht bij een bacon cafe Pokeno Bacon Café, hier word de beroemdste bacon, van het bekende Pokeno varken, van het land bereid en verkocht. Pokeno is een dorpje in de buurt bij Mercer en daar is een biologische varkensboerderij met een slager die ook zelf de varkens slacht. Pokeno Bacon Café is het enige café dat dit vlees verkoopt zowel voor thuis als in heerlijke gerechten.
Nadat we heerlijk hebben gegeten , hebben we nog even langs de langste rivier van Nieuw Zeeland gewandeld, de Waikato River. Hij ontstaat bij Mount Ruapehu, midden op het Noordereiland. Hij stroomt door het Taupomeer. Meteen ten noorden van de stad Taupo liggen de spectaculaire Hukawatervallen. Hieraan gaan we later in de vakantie ook nog een bezoek brengen. De rivier stroomt vervolgens al kronkelend in noordwestelijke richting door de Waikato-regio en verdeelt de hoofdstad van die regio, Hamilton in tweeën. De rivier stroomt ten slotte uit in de Tasmanzee ten zuiden van Auckland, bij Port Waikato.
Na de wandeling zijn we weer in de camper gestapt om weer terug te gaan naar Papatoetoe om weer heerlijk te koken en om de avond relax door te brengen. We hebben Harry en Anne nog even over de Skype gesproken en we zijn weer lekker op tijd naar bed gegaan. Het begint aardig te wennen slapen in een camper.

• 12 Februari 2015 - 13:30

Diana:

Leuk hoor om jullie zo te volgen. Rakker geeft een dikke knuf en een poot.
    dikke kus van ons