Dinsdag 03-03-2015 - Reisverslag uit Kerikeri, Nieuw Zeeland van RadboudenElvira - WaarBenJij.nu Dinsdag 03-03-2015 - Reisverslag uit Kerikeri, Nieuw Zeeland van RadboudenElvira - WaarBenJij.nu

Dinsdag 03-03-2015

03 Maart 2015 | Nieuw Zeeland, Kerikeri

Vandaag hebben we na het ontbijt de camping verlaten, we zijn richting de ‘Haruru falls’ gereden. Dit is een mooie waterval in de buurt van Paihia en onderweg naar Kerikeri. In deze plaats staat het oudste gebouw van Nieuw Zeeland, de ’Stone store’ dit was een voormalig pakhuis en is gebouwd in 1832 en in 1836 was het klaar. Ook hebben we hier de Rainbow falls bezocht, dit vonden wij een typische waterval, waar we al enige tijd naar opzoek waren. Een lange stroom van water met een zwempooltje eronder. We hebben hier nog even rondgewandeld en hebben toen het moderne stuk van Kerikeri bezocht. Na de lunch zijn wij naar Opua gereden, dit was weer terug naar Pahia. Hier hebben we de auto ferry genomen naar Russell. Deze plaats ligt aan de ander kant van de baai, tegenover Paihia. Dit heeft ook nog de historische uitstraling van 1840, dat ‘Het Verdrag’ werdt getekend aan de overkant in Waitangi. Een mooie oud Engelse style. In die tijd was deze plaats ook de hoofdstad van Nieuw Zeeland. Maar omdat in de mythe stond dat het de kant van de duivel was, hebben ze op een gegeven moment besloten dat Russell geen hoofdstad meer kon zijn en toen is dit Wellington geworden.
Het is echt nog maar een piepklein plaatsje, dus we waren er ook zo klaar. We hebben een camping op gezocht en hebben even heerlijk gechillt. Rond 18.00 zijn we gaan douchen en hebben we ons netjes aangekleed, want we gingen ons zelf, op onze laatste avond samen in Nieuw Zeeland, trakteren op een culinaire maaltijd in het restaurant van het oudste hotel van Nieuw Zeeland genaamd: Duke of Marlborough. We hadden een tafel gereserveerd en konden op een mooie veranda plaats nemen. We hadden hier een schitterend uitzicht over de baai en de pier van Russell. We hebben echt heerlijk gegeten en het was zeker niet duur voor Nieuw Zeelandse begrippen.
(veel in Nieuw Zeeland is duurder als in Nederland, alleen het uit eten gaan niet. Het is ook niet zo goed koop dat jet het elke avond kunt doen. Maar voor deze kwaliteit en ambiance betaal je in Nederland wel het dubbele )
Rond 23.00 gingen we terug naar de camping en zijn we lekker gaan slapen.

• 06 Maart 2015 - 14:39

Julie:

Beautiful Bay of Islands. Great to read that you stayed here a few days and enjoyed this beautiful area. Great photos too!