Donderdag 26-02-2015 - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van RadboudenElvira - WaarBenJij.nu Donderdag 26-02-2015 - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van RadboudenElvira - WaarBenJij.nu

Donderdag 26-02-2015

26 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Na wel een heerlijke nacht te hebben geslapen op de camping gingen we om 09.00 alweer op pad. We zijn naar het Wai-o-Tapu Thermal Wonderland geweest. Dit is een kleurrijk vulkanisch gebied. We moesten er al om 09.45 zijn want om 10.15 kreeg de Lady Knox geiser een eruptie van wel 12 meter hoog en ging er 26.000 liter water mee van wel 160 graden Celsius. En dit wilden we niet missen! Na dit natuurwonder te hebben aanschouwt, zijn we eerst lekker koffie wezen drinken met een taartje want onze kleine grote vriend Rakker was jarig vandaag. Na de koffie zijn we het park in gegaan, je kon hier een wandeling volgen van 1,5 uur en waar je de ene vulkanische wonder na de andere kon bewonderen. Na het bezoek aan het park zijn we door gereden naar Rotorua, Julie’s Town zoals wij het hebben omgedoopt. Hier zijn we door gereden en even naar het lake van Rotorua gereden. Na een kort bezoek, hebben we de tank vol gegooid en was de eind bestemming voor vandaag Papatoetoe. Om even een tussenstop te houden bij de familie Tent. Dan konden we even bijkletsen, wassen en boodschappen doen. We waren om 17.30 over en konden gelijk lekker meehelpen met koken en mee eten. Na de afwas heb ik snel de wasmachine aangezet en ben ik de blog bij gaan werken. Radboud heeft met Erin en Ella nog stoeprandje en watervoetbal gespeelt, wat de dames erg leuk vonden. Na een leuke avond gingen we allemaal lekker slapen, want de volgende dag moest er gewoon naar school gegaan worden en worden gewerkt.

• 02 Maart 2015 - 18:19

Angelique:

Haha ik dacht even dat jullie gebak gingen eten voor mijn verjaardag!
    Ondertussen ben ik ook weer helemaal bij met lezen en heb ik zelfs even ons fotoalbum erbij gepakt om de foto's van de gletchers te bekijken en jullie route te volgen op een kaartje die ik ingeplakt heb. Veel mooie natuur hebben jullie al gezien inclusief vervelende sand flies, die zijn echt vervelend! Het is echt een prachtig land. Gaan jullie nu nog naar het noorden? Vergeet dan zeker geen bezoek te brengen aan de glowworms in de waipu caves en de imposante kauri bomen in waipoua kauri forest. Die hebben echt indruk gemaakt op ons! Goede reis verder en veel plezier. Groetjes uit koud Nederland! Angelique