Zaterdag 21-02-2015 - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van RadboudenElvira - WaarBenJij.nu Zaterdag 21-02-2015 - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van RadboudenElvira - WaarBenJij.nu

Zaterdag 21-02-2015

21 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Om 07.30 ging de wekker, best vroeg voor in de vakantie. Maar ja als je mooie dingen wilt zien, dan moet je daar soms vroeg je bed voor uit. We moesten om 08.30 aan de kade zijn om aan boord te stappen van de Jucy Cruise. Deze cruise leidt ons door de mooie fjorden van de Milford Sounds. Echt een fantastische tocht van 2 uur, langs watervallen, Tasman zee en weer terug. Onderweg kwamen we nog wat zeehonden tegen die lekker lagen te zonnen. Met het weer hebben we het weer getroffen, toen we naar de boot gingen was het zonnig en tijdens de tocht werd het steeds bewolkter, toen we weg gingen begon het te regenen, maar dat mocht voor ons de pret niet drukken, wij hadden met goed weer, weer mooie dingen gezien.
Na de cruise, moesten we dezelfde weg naar Te Anau weer terug als die we de dag ervoor ook hadden gereden, maar dat was zelfs met regen geen straf, je ziet dan toch weer andere dingen.
Via Te Anau zijn we naar Queenstown gegaan, om daar met de gondela een berg op te gaan, om vervolgens met een soort van Kart naar beneden te roetsen, echt super lachen….
Dit hebben we twee keer gedaan en het uitzicht was ook super mooi, en uiteraard ging dit weer tussen twee buien door :-)
Tegen 17.00 waren we klaar en besloten we om opzoek te gaan naar een camping, we hadden even bij de vvv van Queenstown gecheckt, om te vragen naar prijzen. De campings bleken belachelijk duur te zijn hier, en Hollanders als dat wij zijn besloten een dorpje verder te rijden. Het dorpje Wanaka lag een uur rijden verder op en toch ook op de route voor de volgende dag. Na wederom een schitterende tocht kwamen we rond 19.00 op de camping aan en we besloten lekker om niet te gaan koken, maar om in een plaatselijk bar een hamburger te gaan eten. Dit was een goede beslissing. Het was er super druk, de beste rugby teams van het land moesten tegen elkaar spelen en dit werd op groot scherm uitgezonden. We kwamen aan een tafel met twee schotten te zitten, vader en zoon, en we hadden al snel een leuk gesprek. Na het heerlijke eten en het gezellige gezelschap besloten we weer terug te gaan naar de camping om ons bedje op te zoeken.

• 26 Februari 2015 - 10:37

Julie:

You are seeing some great parts of NZ. I'm so curious what you think of the people, the lifestyle, our ordinary everyday culture.