Vrijdag 20-02-2015 - Reisverslag uit Milford Sound, Nieuw Zeeland van RadboudenElvira - WaarBenJij.nu Vrijdag 20-02-2015 - Reisverslag uit Milford Sound, Nieuw Zeeland van RadboudenElvira - WaarBenJij.nu

Vrijdag 20-02-2015

20 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Milford Sound

We zijn vroeg op gestaan, want we hadden een lange rit voor de boeg. We zijn eerst nog even gestopt in Twizel om te tanken en om naar een zalm Farm te gaan. Dit laatste was erg leuk om te zien, we mochten zelfs de zalmen voeren. We hebben ook nog een stuk gerookte zalm meegenomen voor op brood.
Toen zijn wij onze reis verder vervolgd, we kwamen onderweg nog langs een mooie creek, met een mooie loopbrug erover, aan de andere kant van die brug was een goudmijn met een restaurant, we hebben hier heerlijk koffie gedronken en we hebben hier besloten om vandaag al naar Milford sounds te gaan, wat vanaf daar nog 5 uur rijden is. Ik heb gelijk de camping gebeld en gevraagd of ze nog plek hadden en de Jucy cruises of ze voor de volgende dag nog een Fjorden cruise beschikbaar hadden, Dit was allemaal het geval en toen gingen we maar snel van start want het was al 13.00. Het was echt een schitterende route, vooral voorbij Te Anau, daar begon de weg door Fjordland National Park naar Milford Sounds, dit is tevens onder andere het gebied waar de films van de Hobbit en Lord of the Rings zijn opgenomen. Dit is 1 weg, 92 km lang door een schitterende natuur en met allerlei kleine wandelingetjes die je kan maken om mooie plekjes te ontdekken zoals onder andere de Mirrorlakes. De weg duurde ongeveer twee uur, non stop.
Aan het einde van deze weg was onze camping voor de nacht en lag ook al de boot, voor de cruise voor de volgende dag klaar. Om 18.30 bereikte wij de caming en na het eten, afwas en een frisse douche zijn we ook maar lekker gaan slapen, want daar waren we wel aan toe en omdat het er echt stikte van de sandflies, Kleine fruitvliegjes die heel erg prikken (nog erger als muggen), werden we de toch camper ingejaagd, dus ja dan kun je ook maar beter gaan slapen……..

• 26 Februari 2015 - 10:34

Julie:

Great to read about your journey again. And yes yes yes the sandflies there are the worst! Hope you don't have too many bites.