Woensdag 18-02-2015 - Reisverslag uit Mount Cook, Nieuw Zeeland van RadboudenElvira - WaarBenJij.nu Woensdag 18-02-2015 - Reisverslag uit Mount Cook, Nieuw Zeeland van RadboudenElvira - WaarBenJij.nu

Woensdag 18-02-2015

18 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Mount Cook

Na heerlijk te hebben uitgeslapen, zijn we vandaag pas om 11.00 vertrokken. Vandaag stond Lake Tekapo op de planning met zijn schitterend helder blauwe water, en de mooie church of the good Shepherd. Helaas konden we hier niet in, want er werd een trouwerij gegeven, maar we hebben wel even vluchtig naar binnen kunnen kijken. Het was echt een schitterende omgeving, zelfs wel een beetje magisch. ‘s Nachts is het hier adembenemend mooi en helder. Eens in de zoveel tijd kun je hier het noorderlicht waarnemen en elke nacht is het hier super helder en staat precies boven het kerkje de Poolster.Er is nog maar één andere plek op de wereld waar het in nachten zo helder is dat je echt bijna alles kunt zien, dat is in Chili. Na een mooie wandeling, wat foto’s, filmpjes en wat rond kijken hebben we onze route voor vandaag vervolgd en zijn we doorgereden naar Lake Pukaki. Dit meer ligt aan de voet van de Mount Cook. Ook dit is weer een schitterende omgeving. Het meer weer zo helder blauw en we hadden weer stralend mooi weer met geen wolkje aan de lucht. We zijn maar bofkonten.
We hadden in de ochtend al een camping opgezocht, dus we konden er zo heen rijden. Nadat we ons plekje hadden gevonden, heeft Radboud weer heerlijk gekookt. Ze hadden hier echt een waanzinnig BBQ-area, dus hij kon zich helemaal uitleven. Met een heerlijke maal als resultaat. Ook hebben we even onze kleren gewassen en ben ik weer met onze blog aan de slag gegaan. Na een leuke dag gingen we onder een schitterende heldere sterrenhemel naar bed……

• 19 Februari 2015 - 05:42

Natasja:

Zo mooi daar! Wij zijn ook een keer in de omgeving geweest, helaas met slecht weer, dus geen we hebben Mt Cook niet echt kunnen bewonderen.

• 19 Februari 2015 - 09:51

Silvia:

Met zo'n mooie sterrenhemel is het bijna jammer dat je in een camper slaapt. Of zit er een open dak in???