Donderdag 12-02-2015 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van RadboudenElvira - WaarBenJij.nu Donderdag 12-02-2015 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van RadboudenElvira - WaarBenJij.nu

Donderdag 12-02-2015

12 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland

Om 08.00 ging de wekker, lekker vroeg want we zouden vandaag met Natasja op pad gaan. Na het ontbijt zijn we met de auto vertrokken richting de westkust. Het was echt een prachtige route door Waitākere Ranges Regional Park, De bergen van dit park zijn 20 miljoen jaar geleden ontstaan door een vulkaan uitbarsting en de lava die naar de zee stroomde is in al die jaren hard geworden en begroeid met erg veel diversiteit aan flora. De Zilvervaren, die symbool staat voor Nieuw Zeeland komt hier erg vaak voor. Deze varen kan wel 20 meter hoog worden.
Halverwege kwamen we aan bij een visitor centre met echt een prachtig uitzicht over Auckland en de Westkust. Na een bezoek aan het Visitor Center, waar we meer te weten zijn gekomen over de Waitākere Ranges, zijn we onze weg vervolgd naar Piha, een klein plaatsje aan de westkust. Piha ligt aan de Tasmanzee en staat bekend om the Lion Rock en om zijn mooie zwarte stranden. Dit is fijn gemaald lava. Michel mag hier ook jaarlijks optreden met zijn pipeband tijdens de dodenherdenking die altijd plaats vindt op 25 april.
We hebben hier eerst heerlijk geluncht, om vervolgens met een goed gevulde maag het strand op te gaan en de Lion Rock op te lopen. Bovenop hebben we een fantastisch uitzicht genoten, hier hoorde je echt helemaal niets, behalve de zee en de meeuwen.
Na een fantastische middag aan de kust gingen we via de zelfde weg weer huiswaarts. Radboud en ik hebben Erin van school afgehaald en toen we thuis waren was Natasja een heerlijke maaltijd voor ons aan het bereiden, Curry a la Natasja. Dit was erg lekker.
Na het eten ben ik de camper in orde gaan maken voor onze grote reis, waar we morgen dan aan gaan beginnen . We hebben er erg veel zin en zijn erg benieuwd naar wat het land allemaal nog meer voor mooie dingen te bieden heeft……

• 12 Februari 2015 - 20:56

Julie:

I know these places. Very special. So jealous. Enjoy.

• 13 Februari 2015 - 17:27

Klaas En Liesbeth:

We hebben genoten van jullie reis verslagen en de leuke foto,s.
    Fijne reis verder en geniet ervan.