Dinsdag 10-02-2015 - Reisverslag uit Mount Eden, Nieuw Zeeland van RadboudenElvira - WaarBenJij.nu Dinsdag 10-02-2015 - Reisverslag uit Mount Eden, Nieuw Zeeland van RadboudenElvira - WaarBenJij.nu

Dinsdag 10-02-2015

10 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Mount Eden

Vandaag waren we al lekker vroeg wakker, om 08.00. Erin vroeg aan oom Radboud of hij haar naar school wou brengen, dus daar liepen ze dan samen hand in hand……

Michel en Charlotte brachten Ella naar de kinderdag opvang en Natasja was al naar haar werk (want wij kunnen wel vakantie hebben, maar dat geld niet voor iedereen ;-) )

Ik ging lekker even aan rommelen in huis en heb lekker aan onze blog gewerkt.

Michel en Charlotte kwamen om 11.00 weer thuis en na een vroege lunch zijn we op pad gegaan. Michel had in de planning om ons Mount Eden te laten zien. Je hebt hier een schitterend uitzicht over Auckland, en we bofte want het was ineens stralend mooi weer geworden toen we boven op het uitkijkpunt stonden. Auckland ligt in een vulkanisch veld. Er zijn in de regio ongeveer 50 vulkanische objecten te vinden, zoals vulkaankegels, meren, lagunes en eilanden. De meeste kegels zijn inmiddels deels of geheel afgegraven. Sommige vulkanische objecten zijn nog steeds goed te zien bovenop Mount Eden. De vulkanen zelf worden als uitgedoofd beschouwd, terwijl het vulkanische veld slechts alleen slaapt.
We hebben bovenop nog een schitterende wandeling gemaakt langs de krater en de ene uitkijk plek was nog mooier als de andere.
Na het indrukwekkende bezoek zijn we Ella op gaan halen van het kinderdagverblijf en zijn Radboud en ik gaan koken.Chef Radboud heeft heerlijk gemarineerde lamsfilet gemaakt met daarbij een salade met zalmtartaar en ik heb mij als keukenhulp uitgesloofd op het bakken van de aardappelen, het bereiden van boontjes en zoals een goede keukenhulp zich hoort te gedragen heb ik mij ook bekommerd over de afwas en het schoonmaken van het aanrecht.

Na het heerlijke eten, ging Michel bij de Papakura Pipeband les geven en Radboud en Charlotte gingen met hem mee. Erin, Ella, Natasja en ik gingen, voordat de kids naar bed moesten ,nog even met z’n vieren een spelletje spelen. Na een verhaaltje te hebben voorgelezen gingen de kinderen lekker slapen en hebben Natasja en ik lekker gekletst over van alles en nog wat.

Toen moeders met haar twee zonen weer thuis kwam duurde het niet erg lang meer voordat huize Tent weer geheel in droomland lag…..