Maandag 09-02-2015 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van RadboudenElvira - WaarBenJij.nu Maandag 09-02-2015 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van RadboudenElvira - WaarBenJij.nu

Maandag 09-02-2015

09 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland

Om 08.00 waren we al klaar wakker en besloten we om er maar gelijk uit te gaan, om lekker te gaan ontbijten en om al de spullen weer bij elkaar te pakken, want rond 09.30 zou Michel ons ophalen om ons naar het camper verhuurbedrijf ‘Jucy’ te brengen. Natasja was dit keer ook mee gekomen om ons op te halen. Na elkaar innig te hebben begroet en even gekletst te hebben gingen we naar het kamperverhuurbedrijf, wat op nog geen 5 minuten rijden van ons hotel aflag.
Nadat we onze camper hadden geïnspecteerd en dat we wisten hoe alles werkte, zijn we met z’n allen naar een shoppingmall gegaan om heerlijk even te lunchen en om de eerste boodschappen te halen zodat wij de camper in orde konden maken.
Om 15.00 kwamen we aan in Papatoetoe (je spreekt dit uit als Papatoeweetoewee) dit is een buitenwijk van Auckland, hier wonen Michel en Natasja samen met hun twee meisjes Erin (7 jaar) en Ella (3 jaar). Na een rondleiding in hun huis hebben wij even lekker de camper gebruiksklaar gemaakt zodat we hierin een heerlijk vakantie kunnen gaan beleven.
Na lekker wat rommelen in de camper, kwamen Radboud en Michel terug van de pizzeria en kwam Natasja thuis met Erin en Ella, want zij moesten gewoon naar school. En konden we heerlijk eten.
Na het eten gingen wij met Michel mee naar een repetitie van zijn band ‘Clan Celtica’ Dit is een Keltische volksband. Michel heeft als beroep: betaald doedelzakspeler. Hij laat zich in huren bij verschillende doedelzakbands om hun les te geven of om mee te spelen met optredens en competities. Hij kan hier goed van leven en heeft dus van zijn hobby zijn beroep weten te maken.
De band ‘clan Celtica’ bestaat nu een jaar en maakt behoorlijk zijn opmars in Nieuw Zeeland,ze hebben veel optredens, ook op veel, voor Nieuw Zeelandse begrippen, bekende evenement. Zoals een soort van Pinkpop en in televisieprogramma’s.
Het was erg leuk om te zien en te horen wat Michel voor de kost doet. We waren rond 21.00 weer thuis en we vonden het voor vandaag wel weer welletjes. We hebben gelijk ‘ons bedje’ opgezocht en we waren als snel vertrokken naar droomland………..

• 10 Februari 2015 - 17:23

Helen Tent:

Erg leuk om jullie op deze manier te volgen! :-)